Cases

Start up/Scale up met groeiambitie

Start ups. Scale ups. Gevestigd MKB met groei-ambitie. Ondernemers met maatschappelijke drive. Fast Forward & Company helpt ze verder.

Perfect Storm

Aanjagen innovatieproces top 20-reisaanbieder

Aanjagen innovatieproces tijdens Covid-crisis. Analyses met managementteam zorgen voor een omslag in denken en doen. Een 24/7 crisis-mindset maakt plaats voor vertrouwen in een toekomst na Corona. 

Resultaten 

  • Nieuwe energie bij DGA en management om af te slanken en de organisatie future proof in te richten.
  • Versnelde lancering van een nieuw reisconcept voor nieuwe doelgroepen.
  • Nieuw tech-gedreven klantenservice om conversie via online-kanaal te verhogen.

Lancering nieuwe propositie

Online platform voor huurwoningen

Online en datagedreven dienstverlener in woningverhuur breekt conservatieve markt open met nieuw dienstverleningsconcept. In relatief korte periode is een minimal viable product ontwikkeld en in de markt gezet. Continue feedback uit de markt tijdens presentaties, pitches en onderhandelingen is gebruikt om de nieuwe dienstverlening te verbeteren. Huurders worden digitaal geholpen aan hun nieuwe huurwoning en hebben op belangrijke momenten ook contact met customer care medewerkers.  Verhuurder selecteren de beste huurders en kunnen vrijwel het gehele verhuurproces digitaliseren. 

Resultaat

  • Een goed gevulde orderportefeuille door een sterke propositie.

Snelle groei

Succesvolle retailer lifestyle merk

Groothandel met snelgroeiende webshop en ruim 400 dealers. Ontwerp, inkoop, marketing en sales in eigen huis. Begeleiding DGA’s bij de moeilijke besluiten die nodig zijn om de snelle groei uit te bouwen door het bedrijf van A tot Z te professionaliseren. O.a. versterking MT, outsourcing niet-corebusiness, toekomststrategie bepalen, maken businessplan en ondersteunen team bij de professionele groei. 

Resultaat

  • Sterke en snellere groei in omzet- en winst ook tijdens Covid.

Maatschappelijk ondernemer

Verzakelijken om idealen te realiseren

Ledenorganisatie met oog voor duurzaamheid. Sterk lokaal verankerd. Compacte organisatie. Slag maken van idealisme naar bedrijfsmatig denken en doen. Landelijke ambitie. Opstellen businessplan en begeleiden bestuurder en team bij veranderproces. 

Resultaat

  • Toekomstvisie vertaald naar concreet plan van aanpak/verbeterplan.
  • Meer energie in het team door het talent beter te benutten.

Geld voor groei

Buy & Build strategie ICT-cloud services provider

Regionale speler in ICT-cloud services geleid door succesvolle ondernemer. Winnaar jaarlijkse FD Gazellen Awards voor snelle groei 2016-2021. Opstellen Informatiememorandum om via NPEX groeifinanciering op te halen om de Buy & Build strategie te realiseren. 

Resultaat

  • Na ophalen groeikapitaal van 1.5 mln. zijn 2 succesvolle overnames gerealiseerd. 
  • Uitbouw van positie als regionale aanbieder van cloud diensten voor het MKB.

Bouwbedrijf

Besluit management buy-in MT due diligence

Oprichters snelgroeiende bouwonderneming overwegen Management Buy In voor managementteam. Een bedrijfswaardering geeft inzicht in de gevolgen van dit besluit. Een management assessment maakt helder dat drijfveren en agenda’s van het team sterk verschillen met grote kans op conflicten. 

Resultaat

  • Na een zorgvuldig proces is de samenwerking met een aantal teamleden ontbonden.
  • Uitbreiding team met collega’s die wel beschikken over de competenties die nodig zijn om de volgende fase van het bedrijf in goede banen te leiden 
  • Een sterk gemotiveerd team met goed gevuld orderboek en goede marktreputatie.

Professionele dienstverlener

Kwaliteit stafafdeling verhogen

Kwaliteit van dienstverlening matig en ongezonde cultuur. Een periode van 9 maanden turn around management brengt structuur in aanpak en output, stelt positieve normen om de dienstverlening aan klanten te verbeteren en brengt de afdelingskoers in lijn met de ambitie van de organisatie. Daarna volgt werving & selectie van de juiste manager die past bij de cultuur en toekomstambitie van de organisatie. 

Resultaat

  • Professionele groei van het team.
  • De vernieuwende wijze waarop het team klanten helpt, zet de norm voor de gehele organisatie.

Succesvolle exit in retail

Verkoop lifestylemerk aan Private Equity

DGA’s succesvolle retailer willen bedrijf verkopen. Verkoopklaar maken van het bedrijf door zowel het bedrijf op orde te brengen als het team op volle sterkte. Bedrijf: van contract tot businessplan, alles is naar het next level gebracht. Team: sturen op een groei-mindset zodat innovatie en vernieuwing meer kans krijgt en actuele thema’s zoals duurzaamheid vertaald worden naar de operatie. 

Resultaat

  • Na het verkoopklaar maken, is de retailer binnen 9 maanden verkocht. 
  • De DGA’s kunnen terug stappen nadat een ervaren MBI-kandidaat het roer overneemt. 
  • Het bedrijf groeit door inzet op o.a. duurzaamheid en een omnichannel strategie

Projectontwikkelaar nichespeler Randstad

Acquisitie B2B verbeteren

DGA’s hebben onvoldoende scherp wat er in het hoofd van klanten gebeurt voordat zij een handtekening zetten onder een contract voor een miljoeneninvestering in een vastgoedproject. Hierdoor verloopt de acquisitie moeizaam. Begeleiden DGA’s bij het inzichtelijk krijgen van de klantreis: welke fasen klanten doorlopen vanaf het 1e contact, naar contract tot en met de oplevering van een vastgoedproject. 

Resultaat

  • De tijd van lead tot opdracht is fors verkort. 
  • Betere klantselectie: klanten die passen bij de ambities van het bouwbedrijf. 
  • Grote klanttevredenheid door per projectfase te kijken hoe klanten het beste geholpen zijn en hier de dienstverlening om heen te organiseren.

E-health startup

Het juiste businessmodel om te groeien

Ondernemer met evidence based methode voor behandeling van burn out wil groeien maar weet niet hoe. Een gestructureerde aanpak helpt bij het ontwikkelen van een hybride behandelmethode waarmee o.a. re-integratiespecialisten mensen helpen om snel te herstellen. 

Resultaat 

  • Met hard werken ontstaat een verdienmodel waarmee de ondernemer een schaalbaar bedrijf kan bouwen gebaseerd op licenties en abonnementen en 
  • Een bijdrage aan het maatschappelijk vraagstuk van burn out.

Grootbank regio Rijnmond

Business canvas model toepassen bij klanten

Om MKB-klanten beter te helpen willen zakenbankiers niet alleen lijstjes afvinken om een kredietaanvraag te beoordelen maar ook hun rol als vertrouwenspersoon/adviseur invullen. 

Het vergroten van de professionele adviesvaardigheden door een intensieve training hoe je het business canvas model inzet bij klantgesprekken. 

Resultaat 

  • Een versterkte persoonlijke relatie tussen bankier en MKB-klant in een markt waar krediet steeds vaker een commodity wordt.
Hoe breng je de business vandaag in lijn met kansen in de toekomst?